Nädal 8(IT proff...)

Tänapäeva IT tööline ei ole enam selline, nagu stereotüüp seda väidab. Ei ole noormeest, kes istub pimedas nurgas, kirjutab koodi ja toitub ainult pitsast ja energiajookidest. Selleks, et edukalt IT alal läbi lüüa, tuleb omandada terve rida erinevaid oskusi ja kogemusi ning luua kontakte inimestega. Selles postituses üritan ära mainida oskused ja omadused, mis peavad olema IT proffil, kuid mis võib olla ei ole nii enesest mõistetavad nagu programmeerimis keelte tundmine ja Linuxi käsud.

Lisaks tehnilistele oskustele (Unix, riistvara, SQL, Java jne) peab IT spetsialist oskama inimestega suhelda, kuna reeglina töötavad IT ja äri koos ühise eesmärgi saavutamiseks. Peab oskama tõlkida tavainimese keelt tehniliseks spetsifikatsiooniks, seda analüüsida ja täiendada, kuna klient ei pruugi aru saada kuidas üks või teine asi töötab.

Samuti peab proff oskama õigesti läheneda probleemile. Näiteks kui miski ei tööt, ei tasu endast välja minna ja oma närve kulutada. Pigem oleks mõistlik võtta asja rahulikult ja läheneda filosoofiaga "mis halvasti, see uuesti", kuna IT-s reegline ei tööta ükski asi esimese katsega. See puudutab eriti suuri süsteeme, mis on omavahel läbipõimunud, sest seal on palju inimesi oma süsteemi osaga, mida ta peab mõistma. Sellisel juhul tuleb jällegi kasuks eelnevalt mainitud suhtlemisoskus.

Ning viimaseks nimetaks ära kõige tähtsama oskuse, mis on ühtlasi ka eelduseks karjääri loomiseks antud valdkonnas: õppimisvõime. Nii imelik kui see ka ei tunduks on IT valdkonnas suur hulk infot, mis kogu aeg muutub, täiendub ja asendub uuema infoga. Seega peab spetsialist tahtma õppida ja suutma seda teha täpselt nii palju kui vaja, kaasaarvatud nendes IT valdkondades, millega otseselt kokku ei puutu.





Kommentaarid

Populaarsed postitused