Nädal 11 (Arendus- ja ärimudelid)

Freemiumi näiteks on peaaegu iga androidi mängu formaadis äpp. Üldiseks kombeks on teha kahte sorti "raha" mängus. Konkreetne näide sellest on näiteks "Deep town mining", mis on strateegia mäng ressursside kaevandamisest ja kaevanduse arendamisest. Üks on lihtsama vaevaga kättesaadav mängu sees tehes ülesandeid vms. Teine on raskesti saadav mängu sees või võib minna mööda lihtsamat teed ja osta raskesti kätte saadav mängu raha reaalse raha eest. Tihti saab osta vöikeste summade eest, näiteks 1€, tänu millele ei teki tunent, et raisatakse palju raha, aga kui reaalsel kokku lugeda kui palju läheb maksma korralik "boost" mängus, siis see summa koguneb suureks päris kiiresti.

See ärimudel laseb teenida väikeste summade kaupa suures mahus raha, kasutades ära laste hasarti ja sõltuvust ühest või teisest mängus. Kuid seal peab pidevalt tegema igasuguseid muudatusi ja uuendusi (kaasaarvatud allahindlusi), mis eeldab arendajate võimet reageerida tormilistele muudatustele ärimaailmas ja kohandada süsteemi vastavalt. Ehk arendajad peavad arendama agiilselt.

Agiilne arendus tähendab väikese meeskonna (kuni 8 liiget) töötamist tarkvara kallal. Samuti peab tiim suutma reageerima muudatustele äri maailmas ja kohandada oma tarkvara vastavalt. Näiteks programmeerida need allahindlused, mõned uued "feature"-d jõulude, halloweeni vms puhul jne. Arendus toimub lühikeste iteratsioonide ehk sprintide käigus, mis võiksid kesta 3-4 nädalat. Selle aja jooksul tehakse uusi "feature"-id või parandatakse olemasolevaid. Ideaalis peavad meeskonna liikmed suutma asendama üks teist juhul kui läheb vaja. Ehk iga arendaja saab vajadusel täita administraatori rolli ja toodangus teha muudatusi või testida. Sama kehtib ka teiste liikmete kohta.

Üldiselt minu arvates sobivad agiilne lähenemine ja äppide arendamine kasutades freemiumi ärimudelit päris hästi kokku.

Kommentaarid

Populaarsed postitused